top of page

Füge befőzés

Már régen nem jelentkeztem, de nem nagyon éreztem azt, hogy érdekes lenne számotokra az amit sokan ismernek,nincs benne figyelem ébresztés.

Amit most szeretnék veletek megosztani az kicsit ritkább dolog,ezért ezt hasznosnak találom.

Gondolom más is járt úgy az idén hogy nem ért be rendesen a saját nevelésű fügéje a kertben.

Nos én is így jártam, sajnáltam volna ha tönkremennek a félig érett vagy zöld fügék,így azt gondoltam átmentem őket télre,ha a napocska nem puhította meg, meg teszem én befőzéssel.

Nos, leszedtem a gyümölcsöket, érési fok és nagyság szerint külön válogattam .kocsányát levágtam, megmostam és a következőben leírt szirupban megfőztem.

Szirup: 2 liter vizet, 1 kg cukrot felfőztem , adtam hozzá 1 evők. citromsavat, kevéske szalicilt.

Először az érettebb változatot főztem meg ez kb. 20 perc, forrón üvegekbe raktam, feltöltöttem forró sziruppal ,1-2 szem szegfűszeget tettem a tetejére és lezártam.

Második adagnak következett a zöldebb változat, ezt 40 percig is főztem, akartam hogy jól át főjjenek,és tovább ugyan úgy mint az előzőek.

Mikor mind készen lett száraz dunsztban hagyom kihűlni.

Én még pluszban megtoldottam egy hirtelen jött ötlettel, kettő birsalmát hámozva, felcikkezve külön szirupban megfőztem ( mert ennek más a főzési ideje) és mindegyik üveg aljára tettem ebből pár szemet, mielőtt a főtt fügéket az üvegekbe raktam.

Gondolom jó ízvilágot kap az almától mert a füge azért nem az aromájáról híres.

És a végeredmény!


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page