top of page

Egy tészta két sütemény

Tegnap egyik boltban vásároltam egy túrós batyut, páromnak felkínáltam este, kettétörte,és visszaadta.

Sajnáltam hogy nem lesz esti nasija. Gondoltam ma sütök én neki, azt biztosan nem utasítja vissza.

Kigondoltam egy túrós receptet, de egyből kétféle variáció ötlött az eszemben.

Tészta receptje:

-------------------

6O dkg lisztből, 3 dl. langyos tejben egy csomag instant élesztőt megfuttattam,3 evők. kr. cukorból, pici sóból, 10 dkg.vajból jó tésztát dagasztottam, duplájára kelesztettem.

Közben elkészítettem a túrós és diós tölteléket:

-----------------------------------------------------------

3dl tejből,3 evők. kr. cukorból 1 vanília pudingból, 1 vaníliacukorból,fél reszelt citromhéjából pudingot főztem,nem hagytam egészen kihűlni,hozzákevertem 25 dkg túrót,habosra kikevertem,3 evők. porcukorral.

Diós töltelék:

-------------

10 dkg.vajat, 10 dkg porcukorral kikevertem,majd hozzáadtam 4 evők. darált diót, 1 vaníliás cukrot.

A megkelt tésztát kettévágtam,külön külön elnyújtottam, rákentem egyikre a túrós tölteléket,felgöngyöltem mint a bejglit,daraboltam, 16 db lett ebből,tepsibe raktam.

A diós változat ugyanígy történt,majd így is pihentettem 20 percig, és tepsinként 25 percig sütöttem.

A végeredmény nagyon finom lett.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page