top of page

Sajtos rudak és lángos

Tegnap édeset sütöttem, ma sósra esett a választás.

Paradicsomlevest és lángost sütöttem ebédre, holnapra meg csak úgy rágcsálni , sajtos rudakat sütöttem.

Sajtos rudak

__________

60 dkg liszt, 25 dkg margarin , 10 dkg zsír, 1 tojás, 1 szalalkáli por, 1 evők. só, 1 kis pohár tejföl, ezt összegyúrni, ujjnyi vastagra nyújtani, felvert tojással megkenni, rászórni őrölt köményt, piros paprikát, szezámmagot, derelyevágóval feldarabolni, reszelt sajttal megszórni, forró sütőben sütni.

A sajtot csak darabolás után szórom rá mert így nem gyűjti össze vágás közben a daraboló!!!

Lángos recept

----------------

Fél kiló liszt,csapott evők. só, fél csomag sütőpor, fél csomag élesztő 2 dl. langyos tejben megfuttatva, fél dl. olaj, 1 tojás, 1 kis pohár kefír.

Ezeket összegyúrni keleszteni, adagolni , majd így is pihentetni 10 percig és kicsit meghúzogatva forró olajban kisütni .

Ez egy jó recept sokszor sütöttem már, de most az élesztő megmakacsolta magát nem akart jól megkelni így az állaga sem lett az igazi, másként kellett gondolkodni.

Így a gombócolás után hagytam pihenni és kis nyújtófámmal hosszúkás alakúra tudtam nyújtani.

Könnyebb volt vele így dolgozni de teljesen más lángost kaptam ami finom de nem az igazi.

Most így jártam , gondoltam megosztom veletek, ha esetleg a ti konyhátokban is előfordul ilyen baki.!!


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page