top of page

KÉT ÜNNEP KÖZÖTT


Elmúlt az év legszebb ünnepe a szépséges és bennsőséges karácsony. Készültem rá hetekig ahogy máskor is, nagytakarítás, sütés, főzés - hogy mindennel időben elkészüljek. Listát írtam, hogy melyik nap mi lesz a dolgom, gondoltam milyen jó lesz kipipálni esténként az elvégzetteket. Nem kell mosolyogni, nemcsak így hetvenen túl listázok ez így volt fiatalabb koromban is. Átvettem a páromtól a módszert és bevált. Teltek múltak a napok, végre mindennel szépen elkészültem. Nyugodtan vártam az én kedves családomat a karácsony közös megünneplésére.

Nálunk az a szokás, hogy az ajándékokhoz verseket is írunk, sokszor a versikét jobban várjuk mint az ajándékot .A személyreszabott versírásnak van egy különös varázsa, hiszen ez is egy ajándék - fontos, hogy megérintse azt aki kapja. Miután végetér az ajándékozás, asztalhoz ülünk és elfogyasztjuk az ünnepi menüt. Az ebéd/vacsora után korra, nemre és érdeklődési körre való tekintettel szabadfoglalkozás van. Kisebb csoportokban teszi ilyenkor mindenki amihez neki és a többieknek kedvük van.

A nap végével eljön a búcsúzás. Mindenkitől elköszönünk, és üres marad a fészek, várva hogy nemsokára újból találkozunk majd.

Szóval elmúlt a szép karácsony, de nem kesergünk, mert itt van még előttünk az évet búcsúztató szilveszter és a nagybetűs ÚJÉV.

Ez a készülődés már nem olyan mint a karácsonyi, talán fáradtabb is vagyok kicsit, meg vendégünk sem lesz- így nem kell különösebben sütni, főzni. A feladat azért csak megvan mert kocsonyát ígértem a családomnak, és az ígéret szép szó ha megtartják úgy jó. Be is szereztem hozzá a megfelelő nyersanyagokat, ami kedvemre való volt.

Korán keltem, hogy hamar kész legyen, mert este jöttek érte a gyerekek. A kocsonya szerencsére már szállítható állapotba került addigra. Készítettem nekik még 70 db. fasírozottat is és egyik unokám kedvenc sütijét a hókiflit is megsütöttem. Jó lesz nekik elvinni a buliba ahová mennek. Szóval ma is volt mivel foglalkoznom, de örömmel tettem.

A következő bejegyzésben a kocsonya elkészítéséről fogok írni. Addig is akit érdekel, és ha még nem csinált ilyet, de szeretne - vagy csinált már, de újfajta receptet is ki szeretne próbálni, a következőket kellene majd beszerezni hozzá:

4db sertésköröm,

1 nagy csülök,

kevés füstölt oldalas

a szokásos fűszerek - melyeket részletezek majd - ebből biztosan lesz otthon kellő mennyiség.

és kell persze kellően hideg udvar, vagy udvar és erkély híján jó sok hely a hűtőszekrényben.

Elkészítési idő. kb 5 óra. Ezalatt 18 adag készül el.

Minőség: szerintem kiváló de majd a fogyasztók tesztelik.

A 2015 év utolsó bejegyzésében pedig a saját (szállítható állapotba hozott) kocsonyám fotójával szeretnék nektek BOLDOG ÚJÉVET kívánni!


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page