top of page

Zsemléim

Soha nem tapasztalt időket élünk, belecsöppentünk egy világjárvány kellős közepébe.

Amíg messze volt, talán nem is hittük el, hogy ekkora lesz a baj, jómagam is hittem benne,hogy talán megússzuk?

Most már nem hogy félek, rettegek, próbálok mindent elkövetni annak érdekében, hogy idős korunk ellenére ne ragadjon minket magával ez a gyilkos kór..

Minket talán a távolságtartás, az otthonunkban maradás óvhat meg, és a kötelező higéniai szabályok elengedhetetlen betartása.

Családom is mindent megtesz ezért hogy ez így legyen, segítenek és óvnak amennyire lehet.

Élelmiszer terén úgy gondolom elrendeztük a dolgokat, csak váratlan dolog ne történjen.

Élelmiszert nem halmoztam fel haszontalanul, jusson másoknak is.

A mindennapi kenyerünket évek óta itthon készítem, ezzel nem lesz gond remélem.

Ma kipróbáltam nagyszüleim receptjét és a régi jól bevált zsemlesütést is, mert arra is szükség van. Megosztom veletek a friss mai, ropogós receptjét.

1: 3 dl langyos tejben, 1 evők. cukorral, fél csomag friss élesztőt (ilyet gyerekeim elmondása alapján szinte még mindenhol lehet kapni) megfuttattam.

2: 30 dkg. lisztből, 1 teáskanál sóból, a már megkelt élesztőből jó tésztát dagasztottam, amihez a végén 1 evőkanál zsírt beledolgoztam,

3: Ezt 45 percig kelesztettem, majd 6 kis gombócot formáztam belőle, langyos tejjel megkentem, kicsit bevágtam és szezámmaggal megszórtam.

4: Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam és még így is pihentek vagy 10 percet.

5: A sütő aljára tettem fél liter vizet egy zománcos edényben e felé pedig a sütőpapíros tepsit raktam, úgy hogy a vizes edény is tudjon szellőzni. Így sütöttem 45 percig 180 fokon.

Amikor már nincs a boltban péksütemény, jól jöhet a tipp, de akkor se felejtsük el, ha csak szeretnénk valami friss, és tényleg helyben készített finomsággal feldobni a reggeleinket, vagy vacsoráinkat!

Jó étvágyat hozzá!


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page