top of page

Diós tekercsem

Tegnap láttam a TV ben egy diós tekercset én továbbgondoltam és ez lett belőle.

60 dkg lisztből (fele rétes) 2 tojás sárgájából, fél liter langyos tejben megfuttatott 1 cs. élesztőből, 3 evők. kr. cukorból 2 evők. olajból, tésztát dagasztottam amihez a vége felé hozzádolgoztam 1 jó kanálfej zsírt,hólyagosra dolgoztam és jó fél órát, meleg helyen duplájára kelesztettem.

Amíg kelt a tészta elkészítettem a diós tölteléket.

2 dl. vízből 10 dkg. kr. cukorból 1 vaníliacukorból, forró szirupot készítettem és ráöntöttem a már előre kimért 30 dkg darált dióra, jól elkevertem, félretettem.

Majd 20 dkg. lágy margarint kikevertem 2 evők. porcukorral és 1 vaníliás cukorral.

Amikor megkelt a tésztám, kettévettem, ujjnyi vastagra nyújtottam az egyiket, rákentem a cukros margarin felét, majd a diós keverék felét rásimítottam a margarinra és felgöngyöltem mint a bejglit.

A másik adag tésztát ugyanígy elkészítettem , a rudakat egyenlő részekre felvágtam tepsibe raktam.

Negyed órát még így is pihentettem jól előmelegített sütőben 180 fokon kb. 25 percig sütöttem.

Lényeges, hogy amint kisült még melegen szedjük ki a tepsiből mert különben beleragad.

Nekem, 24 db. lett belőle és nagyon finom!!!!

HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page