top of page

Szilveszteri tepertős pogácsám

Szilveszterre kocsonyával és tepertős pogácsával készültem, a pogácsa receptjét meg is osztom veletek, mert most egy új módon készítettem.

Hozzávalók

________

70 dkg. liszt, 30 dkg. darált tepertő, 1 evők. só.,2 evők. zsír, 1 kis pohár tejföl, 2dl. tej, 1 cs. élesztő, 1 tojás, 30 dkg. tört krumpli,1 evők. ecet.

A tepertőhöz adtam 20 dkg lisztet, az ecetet a zsírt és 15 dkg. törtkrumplit, ezt összegyúrtam, félretettem amíg a tésztát összeállítottam.

Fél kiló lisztből, sóból, tejfölből, törtkrumpliból, a tejben megfuttatott élesztőből, 1 tojásból tésztát dagasztottam.Nem hagytam kelni azonnal hozzáadtam a félretett tepertős történetet.

A tésztát kb. ujjnyi vastagra nyújtottam, közepére helyeztem a téglalap alakú tepertős dolgot, először hátulról hajtottam rá a tésztát , majd előlről, balról, és jobbról, és rögtön el is nyújtottam először.

Ezt 20 perces pihentetéssel kétszer meghajtottam, kiszaggattam,tojással megkentem és 20 percig itt is pihentettem, fél óráig sütöttem nem a max. hőmérsékleten.

Boldog Újévet kívánok!!!


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page