top of page

Kürtős kalács sütőben sütve és tekercs

Vasárnap lévén nem ünnepi az ebédünk, inkább egyszerű, de ma erre vágytam.

Kifejtős tejfölös bableves füstölt kolbásszal,kürtős kalács sütőben és ugyanebből a tésztából diós tekercs.

Kalács receptje ahogy én készítettem:

------------------------------------------------

Fél kiló liszt, 2 tojás sárgája, fél cs. élesztő felfuttatva 3 dl tejben, kevés só, 3 evők. kr. cukor, 6 dkg,lágy margarin a végén beledagasztva, jól kidolgozni, 1 órát keleszteni.

Lisztezett táblán ujjnyi vastagra elnyújtani és derelyemetszővel csigaszerűen felvágni.

Nekem a párom szerkesztett modlát rézcsőből, ezt olajjal megkentem és kezdtem feltekerni a tésztacsíkot kellő mennyiségben,majd olajjal megkenegettem.,

Előre elkészítettem a kr. cukor és a darált dió keverékét és ebbe megforgattam a tészta hengeremet.

Kísérlet képen készítettem egy sós változatot is, mégpedig úgy, hogy a diós cukros történet helyett szezámmag és pörkölt , darált mogyoró keverékében forgattam meg.

Négy rudam lett, maradt még tészta, ebből pedig tekercset készítettem a megmaradt diókeverékkel..

30 percig sütöttem közepes hőmérsékleten.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page