top of page

Szalagárés (szalalkáli) krémes

Régen sütöttem, most örömet akartam ezzel szerezni , vizsgaidőszakban az én drága unokáimnak talán segít a tanulásban, nagy kedvencük ez a süti.

Régi recept szerint készítettem, most megosztom veletek, talán el is készítitek?

RECEPT

----------------

Először mindig a krémet készítem el , elég sok idő kell a hűléshez és a dermedéshez.

6 evőkanál lisztet elkeverek 3 dl. hideg tejjel simára és félreteszem.

6 evőkanál kr. cukrot jó erősre megkaramellizálok, majd felöntöm 7 dl. tejjel ,állandóan kavargatva amíg fel nem olvad. Tűzről levéve veszek ki belőle egy keveset, hozzáadom az elején elkészített habaráshoz,majd ezt lassan hozzákeverem a felfőtt cukros tejhez és állandó kevergetés mellett majdnem sűrűre főzni. a tűzről levéve ismét kevergetni kell , nehogy bebőrözzön a teteje.

A tésztához: fél kiló lisztet, 10 dkg.porcukrot, 10 dkg. zsírt, 1 tojást,1 sütőport, és 2 dl. langyos tejben felfuttatott szalalkálit keverek, és ezt összegyúrni, ha kemény lenne a tészta mehet hozzá még tej,és 1 kis pohár tejföl ( a tejföl eleve kell bele).

4 cipóban vágom, egyenként sütőlemezen,sütőpapíron megsütöm, hűlés után háromszor töltöm.

Egy nap hagyni kell állni, remekül megpuhul és szépen lehet szeletelni.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page