top of page

Cseresznye és meggylekvár

Elég kudarcos tavasz után a gyümölcsösünkben sok kárt okozott a hosszú ideig tartó fagy.

A korai virágzású kajszibarack azt üzente az idén pihen, tavaly sok munkát adott rengeteg termés volt.

Most úgy gondoltam abból kell télre elmenteni ami van, így a cseresznye és a meggy kitett magáért.

Ma kipróbáltam ezekből finom lekvárt készíteni.

Két- két kiló magozott meggyből és cseresznyéből készítettem. Ezeket húsdarálón ledaráltam, másfél órán át főztem sűrűsödésig.

Majd hozzáadtam 1,5 kg cukrot , ezzel is főztem 20 percig.

Közben 1 csomag Dzsem fik et 2 evők. cukorral,1 evők. citromsavval elkevertem, vettem ki a forró lekvárból, jól elkevertem vele és állandó keverés mellett a fövő lekvárhoz öntöttem., ezzel már csak pár percig főztem.

Majd Forrón üvegekbe töltöttem, tetejére picike szalicilt tettem, nem zártam le csak holnap fogom.

Így kihűl, teteje megkeményedik így tartósan eláll.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page