top of page

Gépi kenyerem és szalagárés karikák

Ma is kenyeret sütöttem,ritkán eszünk bolti kenyeret, már nyolc éve amikor elkezdtem, már egy gépet elhasználtam most egy újjal sütöm a mindennapit.

Szeretem mert gyakran csak a kenyérért kellene boltba menni, általában 1 héten egyszer ejtünk meg egy nagyobb bevásárlást , ilyenkor elintézzük a más jellegű intézni valókat is.

Különösen télen ilyen csúszós utakon nem nagyon merészkedek messzire, így hetente kétszer szoktam sütni ez nekünk nagyon bevált.

A kenyér ahogy én készítem, saját recept.

--------------------------------------------------------

Először összemérem a száraz hozzávalókat ami a következő.:

450 gr. réteslisz,

100 gr nagyi fehér rozsliszt,

100 gr simaliszt,

2 teás kanál kr. cukor,

1 teás kanál aszkorbinsav por, vagy 5 szem C vitamin tabletta összetörve(nem drazsé), ezeket jól elkeverem és félreteszem.

4 dl. langyos tejet a tartályba öntök, adok hozzá fél dl. olajat és a lisztes keverék felét ráöntöm,ennek a tetejére teszem a 2 teás kanál sót, majd a liszt másik felét és a legtetejére rászórom az 1 csomag instant élesztőt. 3 óra 15 perces és nem a legsötétebb színű programra állítom, bekapcsolom, tovább semmi gondom vele szépen jelez amikor készen van a kenyérke.

A süti receptje

---------------------

Fél kiló liszt, 15 dkg. margain, 10 dkg. zsír, 1 tojás és egynek a sárgája, 10 dkg. kr cukor, 1 kis pohár tejföl, 1 vaníliacukor, 1 cs szalalkáli,fél cs. sütőpor,ha nem jól gyúrható kicsi tejet lehet hozzáadni.

Jól kidolgozni, ujjnyi vastagra nyújtani,szaggatni,végül a megmaradt tojásfehérjét villával kicsit felverjük, és megkenni a kiszaggatott karikákat és kr. cukorral összekeverünk darált diót ebbe belemártani és tepsibe rakni, nagyon hamar megsül,oda kell figyelni .


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page