top of page

Egyre jobban telnek a polcok

Gyorsan telnek a napok, hónapok sok energiát fektettem a gyümölcsök és zöldségek átmentésével a téli hónapokra. Alig győztük a párommal a munkát, rengeteg feladatot adott az idei szép termés, a szőlő kivételével ,azt elvitte a májusi vész, nem lehetett időben permetezni a sok eső miatt.

A gyümölcsökkel már végeztem, a birsalmasajt van még hátra.

Az utóbbi hetekben szinte a zöldségfélék betakarításából és azok konzerválásáról szólt az életem.

Sok szép paradicsomunk volt,készítettem belőle: ivólevet,lecsót,zakuszkát, milánói szósz alapot.

A SZÓSZ ALAP RECEPTJE AHOGY ÉN KÉSZÍTEM

-----------------------------------------------------------------

3 kg. paradicsomot darabolva, 1 kg. piros húsú paprikát szintén darabolva elkezdtem főzni. amikor már rotyogott és levet engedett belefőztem maréknyi petrezselyemzöldet és zellerzöldet ,5 db közepes fej hagymát karikára vágva,így együtt puhára főztem és átpaszíroztam.

Közben,25 dkg.répát, ugyanennyi zöldség gyökeret karikára vágva puhára főztem és megturmixoltam,és hozzáadtam a paradicsomos léhez.

Így együtt még sűrítettem a tovább főzéssel,fűszereim: frissen őrölt bors , oregánó, kevés szerecsendió, só cukor ízlés szerint.

Forrón üvegekbe raktam és száraz dunsztba raktam őket aludni.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page