top of page

Kertem eső után

Most megmutatom a kertem, sok időt töltök a növényeim gondozásával de megéri szép és egészséges alapanyagokból készíthetek a családomnak finom étkeket.

Régen hatalmas konyhakertem volt , nagy parton tudtam megközelíteni ami már most nehezen menne.

Pár éve Marci unokám kiötlött egy jó kis helyet a lakás közelségében, konyhakert gyanánt.

Férjem áldását adta rá, következő tavaszon már itt veteményeztem.

Azóta boldogan és örömmel gondozom 55 négyzetméternyi kis kertemet,szépen kigondolva mit hová ültessek.

Az idén 15 féle növény került a földbe, magvas és palántás állapotban.

Szépen sikerült minden csak a petrezselyem nem akart szót fogadni, második ültetésre sikerült.

Minden növényt szeretek amit ültettem, de a szívem csücske a saját magból ültetett paradicsom palántám.Nagyon gyengécskék voltak, sok gondozással most már gyönyörködök bennük, szépem megerősöddtek, sokat nőttek , annyira hogy tegnap már karót állítottunk melléjük,nehogy a vihar letörje.Egyfajta paradicsomot nevelek csak ami az ökörszív névre hallgat.

Régen kaptam valakitől a magot,azóta gondosan átörökítem a következő évre,félek nehogy kimaradjak a szaporításból.

Ezt a fajtát azért szeretem, mert szép nagyok mire beérnek, szinte édeskés ízűek és kevés mag van benne.Annyira szeretem hogy a szezon idején én még a pirítós kenyérhez is fogyasztom.

Jó alapanyag a téli ivólé készítéshez is,elég sűrű az állaga.Tavaly 30 litert készítettem de már csak 3 liter maradt.Szeretném idén is hozni ezt a mennyiséget.

Szerencsém is van a növényekkel kapcsolatban, férjem kertészmérnök lévén mindig segít,ha bajban vagyok vagy tanácsra van szükségem.

Van azért ami az én agyamból pattant ki amire büszke is vagyok.

Mégpedig a palánták locsolására kiötlöttem, hogy a tövek mellé beépítek már nem használt kis műanyag virágos edényeket aminek lyukak vannak az alján és az edénybe öntött víz hatékonyan a gyökérhez jut.

Ez egyrészt víztakarékos módszer is és nem cserepesedik meg a növény körül a talaj.

Több éve így locsolok, nekem nagyon bevált ha tetszik az ötlet próbáljátok ki.

Még egy jó tanács, ha nincs olyan kis virágos edény, megteszi a harmadában vágott műanyag palack is a szájával lefelé fordítva a földbe beszúrni.

Szabad nevetni, én már jártam úgy, hogy a kupakot nem vettem le vagy kettőről és csodálkoztam hogy nem folyik ki a víz belőle, azért szólok, ti ne járjatok így.

Jól elidőztem a kis kertemben, remélem nem szóltok meg érte, hogy most nem ételreceptet hoztam.

Ha valami tetszik a leírtakból , akkor már ma nem keltem fel hiába.

Kedvenc növényeim lakhelye, remélem jól érzik magukat nálunk.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page