top of page

Húsvét utáni egyszerű ebéd

Elmúlt a nagy tavaszi ünnepünk a húsvét. mindenki készült tehetsége szerint.

Ehhez hozzátartozik a tavaszi nagytakarítás is, az is megvolt, ahogy én szeretem.

Megérkezett a kinti munka ideje is, nagyon be kellett osztani az időmet és az erőmet is.

Végül mindent elvégeztem ahogy terveztem, nyugodtan készültem az ünnepre.

Legtöbb időt a sütemények vittek el, hiába a rutin csak oda kellett tenni magam, hogy haladjak.

Próbáltam a családtagoknak kedvére tenni kapja mindenki amit szeret, ez sikerült is.

Szépen lezajlott a vendéglátás, jönnek a dolgos hétköznapok, én ma ennek a jegyében készítettem el mai egyszerű ebédünket.

Húslevesre nem vágytunk, párom kérésére maradt a kifejtős, tejfölös bableves sonkakockákkal, az én választásom a túrós batyura és lekváros buktára esett, jól döntöttünk, finomat ettünk.

A LEVES ahogy én készítem

____________________________

Bolti mirelit babot használtam, kuktában puhára főztem 1 csomaggal, 20 dkg. sonkát is belefőztem, babérlevéllel ízesítettem. Egy óra alatt megfőtt,és közben 3 cikk fokhagymából olajból , 2 evők. lisztből rántást készítettem, 3dl. tejföllel elkevertem és hozzáadtam a megfőtt babhoz. együtt felfőztem, sóval , tárkonyecettel ízesítettem.

A KELT TÉSZTA receptje

___________________________

60 dkg liszt,( fele rétes liszt) kevés só, 4 evők. cukor, fél liter langyos tejben felfuttatott 4 dkg. élesztő , 1 tojás, ezt összedolgozom és a végén 1 jó evők. zsírt is hozzáadok azzal is jól kidolgozom.

Kétszeresére kelesztem, felét túrótöltelékkel batyunak, másik felét szilvalekváros buktának töltöttem meg.

TÚRÓTÖLTELÉK

_________________

Negyed kiló túró, 1 tojás sárgája, reszelt citromhéj, vaníliacukor, mazsola, cukor ízlés szerint.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page