top of page

Túrógombócok

Nagyon régen készítettem ,most finom házi túrót vásároltam, gondoltam ez lesz belőle.

HOZZÁVALÓK

--------------------

Fél kiló túró, 3 tojás, 2 dl búzadara, kevés só, késhegynyi sütőpor, vaníliacukor, reszelt citromhéj,

4 evők. kr. cukor, 1 evők. rétesliszt.

A túrót nem kellett áttörnöm mert kiváló minőség volt ehhez, hozzáadtam mindezeket a kettéválasztott tojásfehérjén kívül mert azt kemény habbá vertem és a végén óvatosan belekevertem 1 órán át hűtőbe tettem hogy a búzadara jól megduzzadjon.

Közben olajon házi zsemlemorzsát pirítottam, kevés cukorral pici sóval.

A hűtőből kivettem majd gombócokat formáztam és kevéske lisztben megforgattam és tálcára raktam így nagyobb az esély hogy főzéskor egyben marad.

Lobogó vízben megfőztem, amikor a tetejére feljött még hagytam 1-2 percig főzni.

A legvégén óvatosan beleforgattam a morzsába és forró házi baracklekvárral , porcukorral megszórva fogyasztottuk.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page