top of page

Krumplis puffancs recept kérésre

Egyik ismerősöm a blogomat böngészte és rám írt , hogy van e ilyen puffancs receptem.

Bevallom nagyon régen sütöttem, de emlékeim vannak az Anyósom által készített dolognak.

Megígértem az ismerősömnek,hogy a héten sütök és megosztom a receptet. Tartja mondás, az ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó és én el is készítettem.

A RECEPT AZ ALÁBBI:

------------------------------------

Legelőször fél kiló krumplit (4 közepes) hámozok, kockázok, megfőzöm.

Levét leszűröm, nem öntöm ki mert ebből 2dl. kell langyosan amiben felfuttatok fél csomag élesztőt.

A krumplit megtöröm , hűtöm és a következő történettel bedagasztom.

60 dkg. liszt, 1 evők. só, fél pohár kefir, 20 dkg. zsír, ezt összekeverem a felfuttatott élesztővel, késhegynyi szódabikarbónával, és hozzádagasztom a krumplit.

Duplájára kelesztem majd szaggatás után is hagyom negyedórányit pihenni , olajjal lekenem és jó forró sütőben sütöm elég nagy sülés kell neki.

Nem lesz magas a nagyobb mennyiségű krumpli miatt, és tojás sem kell bele.

Sütés után újból lekenem olajjal így puhább lesz a teteje.

És a végeredmény. ha valaki szereti az ilyen jellegű ételt, érdemes kipróbálni.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page