top of page

Borsós tokányt készítettem

Azt hiszem megkedveltük ezt az ételt rövid időn belül többször készítettem, gondoltam megosztom veletek a receptet az én ízvilágom szerint.

HOZZÁVALÓK

---------------------

10 dkg. füstölt kolozsvári szalonna,

2 közepes fej vöröshagyma,

3 cikk fokhagyma,

1 kávésk. őrölt paprika,

1 zöld paprika,

2 evők. sűrített paradicsom,

2 evők. zsír,

fűszerek: majoranna, bors, szárított petrezselyem, só ízlés szerint,

60 dkg vékony csíkokra vágott sertés tarja vagy lapocka,

1 cs. copfocska tészta,

1 nagy pohár tejföl,

2 evők. liszt.

10 dkg.zöldborsó,

1 nagyobb sárgarépa karikára vágva.

A szalonnát megpirítom, hozzáadom a darabolt hagymákat, a zsírt, együtt ezeket megpirítom, ráteszem a pirospaprikát, zöld paprikát a sűrített paradicsomot, felöntöm kevés vízzel, felrottyantom és hozzáadom a húst, sózom , fűszerezem, újból vizet öntök hozzá és fedő alatt puhára főzöm a borsóval és a sárgarépával.

Miután ez elkészült , utólag ízesítem amit még hiányolok belőle.

Majd megszórom a liszttel ráöntöm a tejfölt, összefőzöm és ezzel a tokány elkészült.

Kifőzöm a tésztát roppanósra és lehet tálalni.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page