top of page

Kifejtett tejfölös bableves és fánk

Ma olyan ebédet főztem amit ha hetente főznék akkor sem unnánk meg.

Az egyik a kifejtős vagy zsengés bableves

Egy zacskó (60 dkg) mirelit tarka babot kuktában , 30 dkg. füstölt tarjával, 10 dkg. füstölt kolbásszal , babérlevéllel kuktában puhára főztem(1 óra).

Közben pár cikk fokhagymát, fél fej reszelt vöröshagymát olajon megpirítottam 1 evők. liszttel, tettem rá piros paprikát , 3 dl. tejföllel elkevertem,és ráöntöttem a babra, és felfőztem.

A babban lévő füstölt dolgokat kiszedtem a habarás előtt feldaraboltam, és így adtam hozzá a kész leveshez, sóval, tárkonyecettel ízesítettem.

A fánk receptje:

--------------------

Félkiló lisztből, 4 evők. kr. cukorból, 2 tojás sárgájából, 8 dkg.vajból ,2 dl . tejből, amiben felfuttattam fél csomag friss élesztőt, pici sóból, jó minőségű tésztát dagasztottam , duplájára kelesztettem.

Majd a szaggatás után is pihentettem vagy 20 percet, és forró olajban kisütöttem, vaníliás porcukorral megszórtam.

Nagyin ízlett a családnak és mind el is fogyott.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page