top of page

Babsóletet készítettem

Ez egy jó tartalmas egy tál étel, másnap is bátran fogyasztható, talán még melegítve jobb is, mint a töltött káposzta amikor az ízek összeérnek.

Ahogy én készítem

-------------------------------

Előző nap beáztatom a babot ami lehet tarka vagy vajbab ki hogy nevezi, ajánlatos még a füstölt tarját is beáztatni, így a só is kiázik és a füstölt íz is enyhébb lesz.

A bab mennyisége fél kiló volt, a tarja negyed kiló, a füstölt kolbász szintén negyed kiló, 2 dl. gersli (árpagyöngy) 1 nagy fej vöröshagyma, 6 cikk fokhagyma, két sárgarépa, két gyökér 3 babérlevél.

Az edény aljára raktam a füstölt dolgokat, majd erre a babot, a gerslit a zöldségeket, a hagymákat feldarabolva, 1 zöldpaprikát, 1 jó evőkanálnyi zsírt és felöntöttem annyi vízzel, hogy jól ellepje, én kuktában főztem ez egy óra alatt kész volt. Közben készítettem egy kevés fokhagymás rántást és a végén még ezzel együtt is felfőztem.

A füstölt dolgokat darabolva főztem bele a sóletbe.

Friss házikenyérrel finom volt.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page