top of page

Az idei birsalmasajtjaim - egyszerűen

Nem sokszor hagytam ki ennek a csodás édességnek az elkészítését, tavaly még egy könnyítést is kitaláltam az elkészítésére. A könnyítés pedig egy szűrőbetétes fazék.

Igen, ez egy 8 literes szűrőbetétes fazék ami megkönnyítette a munkámat.

Ugyanis a szűrő nem ér le az edény aljára így szinte kizárt a leragadás.

Én így készítettem:

---------------------------

  • Az egész birsalmákat ledörzsöltem száraz ruhával a szöszöktől.

  • Húsvágó deszkán nagy éles késsel 4 felé daraboltam, csak a magot távolítottam el, a fehér ikrás részt nem szabad kivágni ez tartalmazza a dermedést elősegítő pektint.

  • Apróbbra daraboltam, tisztára mostam, és az előre felforrósított vízbe beletettem a szűrőbetétet és mentek a birsalmák. A víz mennyisége kb. 1 liter volt.

  • Nem volt tele az edény, rátettem a tetőt és közepes hőmérsékleten párolni kezdtem, fél óra alatt meg is puhult az alma egyszer sem kellett megkavarni.

  • Amikor a párolással készen voltam, kiemeltem a gyümölcsöt és semmi folyadék nem került a darálandó almához, húsdarálón pépesítettem.

  • 3,5 kiló lett a massza, vissza raktam a fazékba itt már szűrőbetét nélkül.

  • Nagyon nehezen kavarható volt, ezért én lassan bele is raktam a megfelelő mennyiségű cukrot, minden kilóhoz 70 dkg.ot, így már könnyebb volt kavarni.

  • Felrottyanástól számítva mindössze fél órát főztem állandó kavarás mellett, ez volt a legnehezebb.

  • Hideg vízzel kiöblített formákba raktam, ma már ki is fordítottam az edényekből, pár napig tiszta ruhán szárítom majd csomagolom, foolpakban.

AZ ALMÁKAT NEM KELL HÁMOZNI!!!!

Tegnap készültek.


HOGYAN

KOMMENTELJEK?

KORÁBBI POSZTOK

bottom of page